Dag 1. Brommers,brommers en nog eens brommers. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fred Hazelebach - WaarBenJij.nu Dag 1. Brommers,brommers en nog eens brommers. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fred Hazelebach - WaarBenJij.nu

Dag 1. Brommers,brommers en nog eens brommers.

Door: WoSindPatriciaUndFred

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 April 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad


Onze eerste dag in Saigon zit er op. Ik wilde van alles vertellen over onze (zeer voorspoedige) heenreis hier naar toe, maar als je vijf minuten in deze stad rondloopt vergeet je meteen hoe je hier terecht gekomen bent. Alles wat over Saigon wordt geschreven is waar, de drukte het leven op straat en de onvermijdelijke brommers. En dan het geld hier. Vanmiddag heb ik met pijn en moeite een half miljoen dong uit een geldautomaat gekregen het was een biljet. Toen ik het aan Patty gaf kreeg ik te horen dat het wel twintig Euro waard was. Het was de bedoeling dat we er een paar dagen mee vooruit konden, nou ja morgen opnieuw proberen en dan het aantal nullen tellen.
We hebben voor de eerste dag rustig aan gedaan. Het monumentale postkantoor hebben we bekeken en de Notre Dame waarmee de vroegere Franse invloed hier ook even duidelijk is.
De jade keizer pagode die we bezochten vond ik persoonlijk wat minder. De mensen beoefende hun godsdienst uit waar de toeristen om heen en doorheen liepen en van alles fotografeerde. Je kon er ook allerlei soorten flesjes drinken kopen.
We hebben vanavond ook ons eerste straatbuffet (nou ja buffet) gebruikt en dat koste ongeveer 3 euro. Daar krijg je ten eerste een plastic krukje van het formaat groep 1 voor waar ik zeer confortabel op zat en voor Patty een stoel van Hartman kwaliteit. Ten tweede liep je de kans dat er een brommer over je tafel kon rijden en om de haverklap een bedelaar aan je tafel. Oh ja we kregen ook nog chicken noodle in een tupperwareschaal met twee stokjes die trouwens best te eten was. Als toetje kregen we een brommer crash vlak voor onze tafel, we waren eigenlijk verbaasd dat het niet vaker gebeurd. Morgen gaan we naar cholon de chinese wijk.

  • 05 April 2010 - 07:19

    Jolanda:

    goede morgen vanuit paasnederland. met twintig euro kom je zeker een eind vooruit als de gemiddelde maaltijd euro 3,-- is. hier alles goed .dikke kus

  • 05 April 2010 - 08:09

    Ferdinand En Ria:

    Geweldig jongens veel plezier en niet te veel eten want dat ben je bankroet voor je thuis bent dikke kussen Fer en Ria

  • 05 April 2010 - 09:36

    Arien:

    Hoihoi, jeetje wat ontzettend leuk om dit te lezen. Ik weet hoe al die verbazingen voelen, dat had ik zelf ook toen ik voor t eerst in Cuba en in Thailand was. Het klinkt allemaal fantastisch. Ik denk dat ik van de week ook maar een ticket boek en achter jullie aan kom. Geniet er van en ik wacht met smart op het volgende smeuiige verhaaltje! kus arien

  • 05 April 2010 - 10:58

    Marijke:

    Haha

    Ik zie jullie al zitten, Fred op z'n krukje, half onder de tafel (of had die ook de hoogte van groep 1?), bak noodels voor je neus maar geen tijd om te eten omdat je al die brommers in de gaten moet houden zodat je weg kunt springen als ze je toko inrijden :-)

    Nou, hele fijne vakantie, ik had natuurlijk van de week
    weer ff geen tijd om te bellen :( Drukdrukdruk.

    Veel plezier en tot het volgende verslag !!

    groetjes,
    Marijke

  • 05 April 2010 - 13:41

    Monique, Jaap, Koen:

    het klinkt al heel spannend. ik denk dat jullie je de komende maand constant verbazen. geniet vooral en maak veeel foto's dan kunnen wij later ook nog een beejte mee genieten. en niet te hard zweten in 36 graden C

  • 05 April 2010 - 13:41

    Monique, Jaap, Koen:

    het klinkt al heel spannend. ik denk dat jullie je de komende maand constant verbazen. geniet vooral en maak veeel foto's dan kunnen wij later ook nog een beejte mee genieten. en niet te hard zweten in 36 graden C

  • 05 April 2010 - 15:31

    Ron +de Rest:

    Nou dat was dan een broodje vietnam,met gratis vermaak.
    XXXXXXX RJLS.

  • 05 April 2010 - 18:40

    Robin,Patries&kids:

    Hey lieve buurtjes,

    Fijn dat de reis goed is verlopen... Veel foto's maken en genieten hoor!!! Liefs en een dikke kus -xxxx-

  • 05 April 2010 - 22:22

    De Vosjes:

    wauwwwwwwwwwwwwwwwwwww dat klinkt al veel belovend
    dikke kus van ons

  • 06 April 2010 - 08:37

    Janus En Bep:

    Goed dat je dagboek bijhoudt, want je krijgt zoveel indrukken dat je de helft al weer vergeten bent, voor je aan de volgende dag begint. Heel veel plezier en hou ons op de hoogte.

  • 17 April 2010 - 11:02

    Buurman Peet:

    ik kreeg jullie reisverslag via BEP&JANUS. hartstikke goed joh zo'n fietsreis door Vietnam. Genieten jullie beiden ontzettend van deze unieke reis. als jullie weer terug zijn kunnen jullie altijd op het grasveld voor ons huis een dia voorstelling geven kunnen alle buren laten meegenieten. veel plezier nog......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Fred

Actief sinds 01 April 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 19157

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 01 April 2014

Cuba Central en West Tabaco

03 April 2010 - 02 Mei 2010

Vietnam van Zuid naar Noord

Landen bezocht: